AltraCura - Gespecialiseerde Thuisbegeleiding en Behandeling

Kwaliteit

AltraCura streeft erna om zich te blijven ontwikkelen en verbeteren, ook op het gebied van kwaliteit. AltraCura voert sinds de start van de organisatie een HKZ-certificaat, recent (2017-2018) is dit certificaat uitgebreid met het schema ‘SGGZ’ en ‘jeugd’.

AltraCura hecht er veel waarde aan om de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van zorg laag in de organisatie te leggen: er zijn regelmatig kwaliteitsprojecten waar medewerkers hun input kunnen geven over hun ervaringen met (en visie op) kwaliteit. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan de verbinding tussen kwaliteit en de ‘werkvloer’ binnen AltraCura. We streven hierin naar een zichtbare en meetbare vorm van kwaliteit voor alle cliënten, medewerkers en ketenpartners.

Kwaliteit maken we samen bij AltraCura!

 

Cliënttevredenheid

Naast kwaliteit vindt AltraCura de tevredenheid van cliënten erg belangrijk. We meten de tevredenheid ieder jaar bij alle cliënten waarbij om het jaar gebruik wordt gemaakt van extern onderzoeksbureau Triqs. Uit dit onderzoek (2018) blijkt dat de gemiddelde cliënt ons een dikke 8.3 geeft voor de zorgverlening. Dit is een prachtig resultaat waar we binnen AltraCura erg trots op zijn, maar we gaan uiteraard voor een 10!