AltraCura - Gespecialiseerde Thuisbegeleiding en Behandeling
Sluiten
Een nieuwe website!

Een nieuwe website!

Wat een werk, zo’n nieuwe website!

Eind 2017: de vergadertafel in de bestuurskamer is bezaaid met papier en stiften, in opperste concentratie schrijven de aanwezigen hun ingevingen over de nieuwe website op kleine post-its die vervolgens op de muur worden geplakt. “Ik vind dat we vooral professionaliteit moeten uitstralen”, roept iemand. “Ja, dat roept de lokale buurtsuper tegenwoordig ook, die kennen we nou wel!” 

Gelach ontsteekt in de toch al oververhitte kamer, Gabrielle en Natascha van communicatiebureau Inside/out in Sittard proberen nog enigszins de orde te bewaken door ons een nieuwe opdracht te geven. “Wat onderscheidt jullie van de rest, wat betekent professionaliteit voor jullie?”

En dat is nog een hele klus, orde houden. De aanwezige stafleden hebben vooral commentaar over wat ze niét willen. “Geen zwart-wit foto’s van handen, we zijn geen uitvaartonderneming.” “Of van die vreselijke Amerikaanse stockfoto’s waar vermoeid kijkende gezinnen op staan.” 

In een ‘petit-comité’ wordt nagedacht over een nieuwe website voor AltraCura, welke uitstraling deze moet hebben en hoe taal, kleurgebruik en functionaliteit daarbij kunnen helpen. De ‘oude’ website voldoet niet meer. Waar we een aantal jaren geleden nog heel erg trots waren dat er ‘bewegende foto’s’ ingebouwd waren en dat er een terugbelformulier was gemaakt, voelt het nu als een ‘stukje’ AltraCura waar de houdbaarheidsdatum van is verstreken. 

Wat volgt zijn een hoop sessies met communicatiebureau Inside/out en websiteontwerper Gosidesign om tot een ‘nieuw’ stukje AltraCura te komen. Af en toe moeten ze een punthoofd van ons hebben gekregen, dan kwam er weer iemand met een cryptische omschrijving over een kleur, een tekstbalkje of een ‘knop’ die moest worden ingebouwd.

Collega’s van de werkvloer en de ondernemingsraad hebben ook hun mening kunnen geven, we vonden het belangrijk dat iedereen zich herkent in de nieuwe website! Een website waar, zonder vooroordelen of betuttelende taal, onze cliënten kunnen lezen welke zorg wij bieden, hoe wij bij problemen kunnen helpen en dat daar niks geks of raars aan is. Voor onze ketenpartners moest het vooral ‘handig’ zijn: overzichtelijk, duidelijke aanmeldformulieren en helderheid over ons aanbod.

We hopen dat de lezer zich een beetje thuis voelt op de nieuwe website, we wensen je in ieder geval veel leesplezier!

Sigrid Heuvelmans, Bestuurssecretaris.